Vlada Srbije u četvrtak je rešila da nastavi da podržava domaće remontere šinskih vozila. Usvojen je program o uslovima i načinu podsticaja proizvodnje i remonta šinskih vozila u Republici do kraja ove godine. Koliko će novca stići do vagonograditelja, znaće se posle rebalansa budžeta. Korist od nastavka ovog programa trebalo bi da ima i fabrika "Goša" u Smederevskoj Palanci, čijih je 450 radnika u generalnom štrajku, jer četiri meseca nisu primili plate. Program podrške domaćim remonterima traje već četiri godine. Vlada Srbije svake godine, u skladu sa mogućnostima, opredeli određena sredstva koja su namenjana remontu vozila "Železnica Srbije". "Železnice" se uklope u odobrena sredtva, a posao remonta se poveri domaćim fabrikama. Prve dve godine programa iz budžeta je stizalo i po 2,1 milijarda dinara. Ovogodišnji projekat, usvojen još polovinom januara, odobravao je milijardu dinara...
Vlada Srbije u četvrtak je rešila da nastavi da podržava domaće remontere šinskih vozila. Usvojen je program o uslovima i načinu podsticaja proizvodnje i remonta šinskih vozila u Republici do kraja ove godine. Koliko će novca stići do vagonograditelja, znaće se posle rebalansa budžeta. Korist od nastavka ovog programa trebalo bi da ima i fabrika "Goša" u Smederevskoj Palanci, čijih je 450 radnika u generalnom štrajku, jer četiri meseca nisu primili plate.
Program podrške domaćim remonterima traje već četiri godine. Vlada Srbije svake godine, u skladu sa mogućnostima, opredeli određena sredstva koja su namenjana remontu vozila "Železnica Srbije". "Železnice" se uklope u odobrena sredtva, a posao remonta se poveri domaćim fabrikama. Prve dve godine programa iz budžeta je stizalo i po 2,1 milijarda dinara. Ovogodišnji projekat, usvojen još polovinom januara, odobravao je milijardu dinara. Odluka Vlade je potvrda da će se program nastaviti i u novom sazivu. Pomoć je, kako sada stoje stvari, najhitnija "Goši". Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić u subotu će razgovarati sa upravom i sindikatima ne bi li se našao način da se radnici vrate na posao.
- Zbog dramatične situacije u kojoj se nalazi preduzeće, Ministarstvo finansija i privrede će predložiti da se kroz Program podrške vagonogradnji u "Goši" uposle kapaciteti i obezbede posao i plate radnicima - kažu u Ministarstvu finansija i privrede. - Nakon uspešne privatizacije 2007. godine, u modernizaciju proizvodnih linija, uloženo je više od šest miliona evra.
RADNICI
"GoŠa šinska vozila" je 2008. godine, pre izbijanja svetske ekonomske krize, zapošljavala 930 radnika. Prošlu godinu na svom radnom mestu je ispratilo oko 570 radnika.